Ihre Job Mail wurde erfolgreich kreiert.
Lorraine Université d'Excellence (LUE)
'off to work we go!' - Work and Entertainment in Walt Disney Pictures Productions and Pixar Animation Studios: A Prospective Cultural Study
Lorraine Université d'Excellence (LUE)
In association with several partners (CNRS, INRA, INRIA, INSERM, CHRU Nancy, AgroParisTech, and Georgia Tech Lorraine), Université de Lorraine has recently obtained the I-SITE label from the French call on excellence initiatives for a program called “Lorraine Université d’Excellence” (LUE).
Zum Arbeitgeberprofil
STELLEN DETAILS
Veröffentlicht: vor einem Monat
Bewerbungsschluss: März 29
Standort: Nancy, Frankreich
Sie müssen sich anmelden oder ein Konto erstellen, um diesen Job zu Ihren Favoriten hinzuzufügen.
Bitte erwähnen Sie in Ihrer Bewerbung, dass Sie diesen Job auf Academic Positions gefunden haben.
DIESEN JOB TEILEN

'off to work we go!' - Work and Entertainment in Walt Disney Pictures Productions and Pixar Animation Studios: A Prospective Cultural Study

Keywords

Disney, Entertainment, Work, Youth, Pop culture

Profile and skills required

Voici la liste des éléments demandés pour vos candidatures :

1. Une lettre d'intention où vous précisez votre intérêt pour le sujet et en quoi ce dernier est en adéquation avec votre formation ;
2. Un Curriculum Vitae ;
3. Une copie de votre dernier diplôme obtenu et de votre dernier relevé de notes (si vous êtes étudiant en M2 il faudra le relevé de notes de M1, si vous êtes titulaire d'un master ou d'un diplôme équivalent il faudra le relevé de notes du M2 ou du niveau équivalent) ;
4. Votre sujet de mémoire de master, la note obtenue si vous l'avez déjà soutenu et si vous n'avez pas encore soutenu, nous fournir votre travail en cours de finalisation.

Il faudra retourner les pièces justificatives à Aude Meziani (aude.meziani@univ-lorraine.fr) pour le 29 Mars 2019 - 17h00.

Les auditions des candidats s'effectueront début juin 2019. 

Niveau de français requis: Compétent/Courant: Vous pouvez utiliser la langue avec aisance et facilité en argumentant sur des sujets complexes. 

Niveau d'anglais requis: Pré-intermédiaire: Vous pouvez communiquer et vous faire comprendre avec des messages simples dans certains contextes quotidiens.

Project description

A traduire

References

ADORNO Theodor W., HORKHEIMER Max, Dialektik der Aufklärung : philosophische Fragmente, Amsterdam, Querido, 1947.
BENJAMIN Walter, Das Kunstwerk im Zeitalter seiner technischen Reproduzierbarkeit [1936], Frankfurt am Main, Suhrkamp, 1966.
BOOKER Keith, Disney, Pixar, and the Hidden Messages of Children’s Films, Santa Barbara, Greenwood, 2010.
CHELEBOURG Christian, Disney ou l’avenir en couleur, Bruxelles, Les Impressions Nouvelles, « Réflexions faites », 2018.
CLARKE Alan, CHEN Wei, International Hospitality Management: Concepts and Cases, Oxford, Elsevier BH, 2007.
COLEMAN James S. (ed), The Adolescent Society: The Social Life of the Teenager and Its Impact on Education, New York, Free Press of Glencoe, 1961.
DAFT Richard L., MARCIC Dorothy, Understanding Management, 5th Edition, Stamford, Thomson Learning, 2006.
FORNÄS Johan, BOLIN Göran (ed), Youth Culture in Late Modernity, London, Sage, 1994.
FOUCAULT Michel, L’Ordre du discours, Paris, Gallimard, 1971.
HANSON Susan, PRATT Geraldine, Gender, Work & Space, London-New York, Routledge, 2003.
HAWORTH John T., VEAL A. J. (ed), Work and Leisure, New York, Routledge, 2004.
LIPIANSKY Edmond Marc, L’Identité française : représentations, mythes, idéologies, Paris, L’Espace Européen, 1991.
PAVEL Thomas, Fictional Worlds, Cambridge, Harvard University Press, 1986.
PROJECT (THE) ON DISNEY, Inside the Mouse: Work and Play at Disney World, Durham, Duke University Press, 1995.
PUJOL Stéphane, « L’humanisme et les Lumières », Dix-huitième Siècle, no 30, “La Recherche aujourd’hui”, Michel DELON (ed), 1998, pp. 271-279.
RICŒUR Paul, « L’Identité narrative », Esprit, no 140/141, juillet-août 1988, p. 295-304.
SAMMOND Nicholas, Babes in Tomorrowland : Walt Disney and the Making of the American Child, 1930-1960, Durham, Duke University Press, 2005.
SANDLIN Jennifer A., GARLEN Julie C. (ed), Disney, Culture and Curriculum, New York, Routledge, 2016.
SCHAEFFER Jean-Marie, Pourquoi la fiction ?, Paris, Le Seuil, 1999.
SPIVAK Gayatri Chakravorty, « Can the Subaltern Speak ? », in Cary NELSON & Lawrence GROSSBERG (ed), Marxism and the Interpretation of Culture, p. 271-314, Urbana-Chicago, University of Illinois Press, 1988.
WASKO Janet, Understanding Disney: The Manufacture of Fantasy, Cambridge, Polity Press, 2001.
WILLS John, Disney Culture, New Brunswick, Rutgers University Press, « Quick Takes Movies & Popular Culture », 2017.

Weiterlesen
Sie müssen sich anmelden oder ein Konto erstellen, um diesen Job zu Ihren Favoriten hinzuzufügen.

JOBS WIE DIESE ABONNIEREN

13 JOBS VON DIESEM ARBEITGEBER

Lorraine Université d'Excellence (LUE)
Lorraine Université d'Excellence (LUE)
Standort: Nancy, Frankreich | Bewerbungsschluss am März 30
PhD Position - Stoichiometric lithium niobate crystals for high-temperature sensing applications
SUBJECT DETAILS Surface Acoustic Wave (SAW) devices are key components of telecommunication systems, including mobile phones. SAW devices are also very promising for sensing various physical quantities. They offer exciting perspectives for remote monitoring and control of...
Mehr
Als Favorit speichern
Sie müssen sich anmelden oder ein Konto erstellen, um diesen Job zu Ihren Favoriten hinzuzufügen.
Lorraine Université d'Excellence (LUE)
Lorraine Université d'Excellence (LUE)
Standort: Nancy, Frankreich | Bewerbungsschluss am Apr. 24
PhD Position - Investigation of Skin Optical Properties Using Multimodal Hyperspectral Imaging Modalities, Optical Clearing and Modelling: Application to Skin Carcinoma Diagnosis
SUBJECT DETAILS The PhD subject proposed is to support a collaborative international research project involving the complementary expertise of CRAN in Nancy (France) and of the Wuhan National Laboratory of Optoelectronics in Wuhan (China) in the field of non-invasive in vivo...
Mehr
Als Favorit speichern
Sie müssen sich anmelden oder ein Konto erstellen, um diesen Job zu Ihren Favoriten hinzuzufügen.
Lorraine Université d'Excellence (LUE)
Lorraine Université d'Excellence (LUE)
Standort: Nancy, Frankreich | Bewerbungsschluss am Juni 30
PhD Position - Adaptation and Mutual Learning in Human-robot Collaboration
SUBJECT DETAILS Context : One of the main characteristics of human-robot collaborative systems is the possibility to share the same space and interact physically in an intentional way. While many systems enable coexistence, i.e., sharing the space and executing tasks in...
Mehr
Als Favorit speichern
Sie müssen sich anmelden oder ein Konto erstellen, um diesen Job zu Ihren Favoriten hinzuzufügen.
Lorraine Université d'Excellence (LUE)
Lorraine Université d'Excellence (LUE)
Standort: Nancy, Frankreich | Bewerbungsschluss am Mai 15
PhD - Investigation of Chemical Effects Induced in Cell Membranes by Electric Fields
KEYWORDS MD simulations, QM/MM, Modeling, Membranes, Electroporation SUBJECT DETAILS Context: The effects caused by intense external electric fields on the properties of biological membranes have attracted the attention of the biophysical community during the last few...
Mehr
Als Favorit speichern
Sie müssen sich anmelden oder ein Konto erstellen, um diesen Job zu Ihren Favoriten hinzuzufügen.

CAREER ADVICE

[[excerpt]]

By [[ author ]]
Posted [[ publishingDate ]]

[[title]] ([[ nbHits ]])

[[title]] ([[ nbHits ]])

[[title]] ([[ nbHits ]])

No results found for

Search tip

  • Check for spelling mistakes
  • Reduce the number of keywords used or try using a broader search phrase

[[title]] ([[ nbHits ]])

[[title]] ([[ nbHits ]])

[[ name ]]
[[ name ]]
[[ excerpt ]]
[[ city ]], [[ region ]] [[ availableJobsBlock ]]
Featured Featured employer
Short list
Liste aufklappen
[[title]]
[[ employerName ]]
[[ employerName ]]
[[ favoriteBtnText ]]
Sie müssen sich anmelden oder ein Konto erstellen, um diesen Job zu Ihren Favoriten hinzuzufügen.
[[ locationCity ]], [[ locationCountry ]]  ·  Veröffentlicht [[ publishingDateTimestamp ]]  ·  [[ applicationDeadlineDateTimestamp ]]
[[ title ]]
Veröffentlicht [[ publishingDateTimestamp ]] [[ applicationDeadlineDateTimestamp ]]